SEKARANG AKU HANYA SEORANG CASHIER | impianku dalam mimpiku

Friday, August 5, 2011

SEKARANG AKU HANYA SEORANG CASHIER

Assalamualaikum...

CASHIER... sebelum ni kan aku ada wat entry pasal GAJI SYARIKAT LAMA MASIH TAK DAPAT LAGI... ada gak yang tanye nape aku xtinggalkan company tu je, n ada gak yang tanye aku kerja ape sekarang...

Aku rasa kalau yang dah kenal aku lama dalam dunia blog ne tau kut aku keje pe sekarang.... meh aku citer balek yerk.. hehehe.. Sebelum ne aku kerja kat compay contractor pasir... syarikat bumiputera sepenuhnye yang dikuasai oleh anak beranak dieorang gak.

Semasa aku kerja kat company tu aku ada wat part time sebagai cashier kt Giant Hypermarket Melaka pada waktu malam.. ialah.. mase tu ofice hour kn.. 9.00-5.00... so aku masuk kerja part time kol 6.00-11.00... gaji siket tu yang nak cari duit lebih.. :)


Tapi bile company ne wat hal dengan xmembayar aku gaji selama 3 bulan aku berhenti, dan aku kerja secara full time di Giant Hypermarket Melaka sebagai seorang cashier... so, ko orang dah tau aku kerja ape sekarang kan... :)

Sementara tu juga aku sedang berusaha untuk mencari pekerjaan yang leh mampu menstabilkan ekonomi keluarga aku untuk mase akan datang....

Aku nak nasihat kan kepada yang fresh graduate, kalau nak pilih sesuatu pekerjaan tu pilih la company yang betol2 stabil ekonomi die dan kalau boleh company yang ada nama.. walau bagaimanapun jangan lah terlampau memilih yerk.. sebab rezeki masing2 xikut kos ape yang ko orang amek dan xkire la ko orang ada diploma ke, degree ke... yang penting rezeki yang halal kn :)

Sekian...

p/s : harap kawan-kawan semua xgeli yer ari ne sebab entry-entry aku yang berunsur keperibadian lak.. hehehe :)

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

20 comments:

Unknown said...

risau jugak syarikat lingkup,,dengan kita aekali terbabit,

Fathiah Hamim said...

yes! jangan terlampau memilih!

Unknown said...

herm..tidak mengapa yg pntg jadikan iktibar bersama..

sailaaf said...

haha.tak geli pon. suka baca entri berbentuk keperibadian.sebab kita leh tau kisah hidup orang.dan sometimes leh jadi kan panduan. bagus la.buat part time.now dah jadi full time.kira da biasa la.saya pernah jadi cashier kedai buku, orang main campak2 je duit. yela,dia pandang kita ni cashier je kan.

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

ha ko duk kaunter mana?
tingkat ats ker bawah?...leh lah aku bawak 1 troly pi punch kat ko kan...
hhahahha

betul kata ko dlm pekerjaan nih x blh memilih..mcm aku blaja amik eng keje bahagian pendidikan...hhahha jauh kan...syalallalal..

Fadzli Amir said...

Apa2 pun asal buat kerja halal....tapi pasal kerja ni memang satu jangan memilih, tang syarikat kecik pun takpe kalu dah memang takde kerja, sebab kat situ la mula kutip pengalaman kita....aku sebelum kerja ID ni aku kerja kedai buku, kedai farmasi, pelukis potret dan macam2 lagi....hehehe

||aLeaSaRa|| said...

betul tu!kat office kite dlm seminggu tu mesti ada je fresh graduate minta kerja.diorg sampai tahap tak nak memilih,bagi diorg asalkan ada keja,sebab segan dgn family belajar tgi2 tapi jobless.yg penting terima je dulu tawaran mana yg ada,perbanyakkan pengalaman dan skill.nti senang nk apply lain syarikat pulak.

terpatrisinarabadi said...

ohh, alkisahnya....ghupernyer ada kat sinun..patutlah kenal ct..xpelah, bumi ALLAH ni besar, rezeki ada kat mana2..akak dulu senior cashier kat fajar..kira duit ari2, mcm2 peel customer dah jumpa!janji hati2 time kira duit k, walau pun dugaan amoi seksi dpn mata, jgn smpi tergugat !short money lak nanti, abis elaun lak

Unknown said...

gaji yang kat company lama tu dia tak cakap nak bayar bila.?
kang dah berenti depa tak nak bayar langsung..cemana??

Wanie said...

xpela..keje ape pun janji duit yang dapat tu halal..cube la cari keje kerajaan, terjamin..huhu

Nury Yahya said...

Sekarang ni Degree pun macam dah tak ade ape.. Bersepah graduan yang tak keje *mungkin pasal memilihh la kot.. Sebenarnya keje apa pon tak kisah asalkan pekerjaan yang dilakukan tu baik dan sumber pendapatan yang kita dapat tu ADALAH DARI SUMBER-SUMBER YANG BERSIH.

Saya sendiri pernah keje sebagai cashier dulu. Penah hidup susah.. Sementara masih muda+kuat+mampu, buat la banyak keje, tak pe.. :)

ct kektus said...

eh, ni repost ea? aku mcm pernah terbaca. hehe :p




tak kisah lah kerja ape, yg penting sumber halal. mana tau rezeki kau naik kat jawatan yg tgi sikit. ^^

Liza @ Adzriel AB said...

yg penting buat kerja sementara nak dapat kerja yg lebih bagus sesuai dgn kelulusan kita. kak liza pun pernah jadi cashier A&W, kerani kedai SINGER, technician kat kilang TV. kalau duduk saja, mana nak datang duitkan...

nazirah said...

hahaha geli la geli la baca.. hahaha. ok la tu at least lebih mengenali taufiq.. lalalala.. nt nak g melaka carik ko kat giant tu la bole huhuhu... ok la tu yg pntg halal smntra tu usha la tmpt keje len chaiyok2 ok :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

laaa kalau macam tu , sayang belajo tinggi2 . tapi takpe lah .. yang penting HALAL :D

Fazleyatul Aini said...

aku doakan kau murah rezeki dapat keje lain yg lebih elok. amin... =)

Diya Lolipop said...

xpe...yg penting halal....and jangan sedih2 yer enjoy your life!!

puanbee said...

bagus lah tinggal je tk pun report kat pejabat buruh dia tak bayar gaki top... laju je dia bayar nanti

Cik RoSs said...

Zaman sekarang,kita tak boleh nak memilih keje.

Keje apa yang ada ( halal ) ,rembat aje.

Sambil2 tu cari la keje lain..Ye tak?

~aYeeN & SuE~ said...

xpe la topik..e2 pon kje halal dan mendatgkn duit.dr malas kje kn.t msti de rezki lain yg lg baik dtg..company adk bdk mmg cmtu,cm company aku skg ni nk jd ke arah company ko tu..haish..da la nk rye ni..sob sob.
*giant tu da lme aku x jejak..hehe