KENAPA PEREMPUAN TAK SUKA MAKAN KAT KEDAI MAMAK | impianku dalam mimpiku

Monday, March 19, 2012

KENAPA PEREMPUAN TAK SUKA MAKAN KAT KEDAI MAMAK

Assalamualaikum....

KEDAI MAMAK.... dah memang dh macam trend lak, kalau lepak minum2 ngan member-member mesti port utama kedai mamak kan.. terutamanya bagi lelaki.. lagi-lagi kalau ada match bola.. cnfirm kedai mamak ni full la kn :)

Tapi ko orang perasan tak, nape orang perempuan kurang berminat untuk makan kat kedai mamak ek.. bukan nak kata semua la, tapi kebanyakkan nye cam tu la..

Kalau pergi kedai mamak pon, dieorang ni xsuka makan, setakat order air je.. :)

gambar hiasan sumber google

Aku pernah gak ajak member perempuan ak makan kat kedai mamak, laju2 dieorang menggeleng kan kepala dieorng tu... :)

-------------------------------------------------------

Antara alasan dieorang ialah..

- mamak tu masak bersih ke?

- malas la nk lepak mamak, lelaki je ramai

- ntah2 peluh mamak tu trcmpur dalam makanan tu yg sedap je.. haha

- geli la nengok pekerja2 kedai mamak tu

- dekorasi kedai mamak xmenarik la


-------------------------------------------------------

hahaha.. macam2 la dieorang ni .. tapi kalau nk dapat internet free, kedai mamak jugak yang ko orang cari kn... haha.. terutamanya student :)

pendapat ko orang lak cm mane?

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

dulu tak suka skrg ni okey okey je la...huhhuuuu....

nur anis said...

saya tibai je makan..huhu..tapi tu pun kalau ada orang ajak..sebab kedai mamak takde tomyam sedap-sedap..huhu

mizzkechique said...

haha..masuk je memana mamak..

Shaherah said...

hahahaha ok jek.. x cerewet..

mykhalis said...

zaman aku blaja dulu kalau overnight ada awek..biasanya kedai mamak je tempat lepak.. member2 pompuan pun sama.. siap study lagi.. mungkin jenis memilih kot

Alin Marlini said...

sapa kata? Kak Alin sukalah..janji mamak yg encem n tak busuk..hehehhee

Anum said...

anum memang x leh masuk
sebab pernah terkena keracunan makanan, lepas kes tue memang x makan dah mamak

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak antara org yg x suka makan kt mamak pasal akak salu bayangkan bulu tangan dia jatuh dlm makanan huehuehue

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

aku memilih sket kalo nak makan kat kedai mamak.. akan tgk tahap kebersihan..

kena laa intai2 ke bhgn dalam kan..

Lya Colours said...

erk yeke. aku p je makan kedai mamak. best lepak2. makan roti teloq! hehe

Pwincess sarah said...

hehe... sarah x pulak... dah biasa lau pi bandar parent mesti ajak pi kedai mamak... :)
ok je kot asalkan pekerja kat kedai tu pandai jaga kebersihan..

nur ika said...

mkanan asasi bg org pneng nsik kndaq..so mmak ni mmg kamcing laaa..smgu xmsok kdai mmak xsah..hehe..^,^

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

akak dari dulu memang suka makan kat mamak.. almaklumlah family pun mami penang hehehehehe

Miss Anis said...

ayah suka mkn kt kdai mamak tapi anis xsgt...jdi peneman je...huhu

Ezad Skytech said...

haha...aq ok je...tapi jarang lepak kedai mamak ni...haha~

Puan Kutu said...

klu diberi pilihan tak suka gak mamak.setuju dengan semua yg disenaraikan terutama bab geli.haha..

chii said...

chii pun jarang mkn kat mamak..sebab x menepati citarasa...pastu mknan mahal..sedap nya..xde gak..