BAWAK MOTOSIKAL STYLE BAHU SENGET | impianku dalam mimpiku

Monday, April 7, 2014

BAWAK MOTOSIKAL STYLE BAHU SENGET

Assalamualaikum...

MOTOSIKAL... motosikal adalah sejenis kenderaan asas di malaysia dan seluruh dunia.. ia adalah sejenis kenderaan yang jimat dan mudah dalam cara penggunaanya... boleh dikatakn setiap orang yang akil baligh akan cuba untuk memiliki sebuah motosikal...

Tapi kat sini aku bukan nak cakap pasal cara budak-budak sekarang kikis duit family dieorang untuk beli motor, tapi nak cakap pasal cara penunggangannya..


Ko orang perasan tak, ada sesetengah style penunggangan di malaysia yang suka bawa moto bahu senget sebelah.. adakah gejala ini normal? Kenapa ia boleh terjadi? Adakah kerana faktor fizikal? Rohani? Tabiat semula jadi? Cuaca? Emosi? Satelit? dan sebgainya?

 Tapi aku rasa kadamg-kadang ada gak yang saja-saja bawak moto cam ni kan.. terutamnya lelaki.. Adakah bila bawak moto style cm ni akan kelihatan macho Stylo? Ensem? Bergaya? Mutu? Keunggulan? hehe

Dulu aku masa baru-baru dapat moto pon aku rasa aku pernah bawak moto cm ni kut.. rasa cam hebat je bila bawa moto style cm ni..hehe Bawak moto bahu senget sebelah, pastu bawak laju-laju dan tak pakai helmet sambil kepal dongak tinggi pandang kiri kanan dengan rasa bangga.. rasa betol-betol hebat masa tu.. heheh

Tapi mesti akan ada cakap, tak kan nak bawak moto tegak je dan pandang teros depan jangan toleh kiri kanan.. nampak cam skema dan nerd je kn.. xbrader2 la cm tu..

Aku tau topik yang aku utarakan ni remeh dan mengarut, tapi ada aku kesah... ni blog aku.. suka ati aku la nak tulis apa.. janji xlanggar akta skmm.. haha :)

Sekian..

p/s : berhati-hatilah semasa menunggang motosikal...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

6 comments:

Anum said...

ADOI MACAM2

Yaya Azura said...

a'a kan..
bahu senget sebelah..
sejenis penyakit berjangkit nih.
hikhik

Fazleyatul Aini said...

style sangat la tu ! hahaha

LydSunshine said...

penah tanya husband akak kenapa org tu bawak motor senget. dia kata sebab lenguh dok tegak jek. lenguh bontot. hikhik. so, tukar posisi kejap pastu tegak semula.

Unknown said...

hahaha tu baru yg bahu senget.. ada yg eden tengok smpi senget2 bontot haha.. lenguh barangkali jalan jauh kui2

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

eloklah bawa moto tegak..jaga sikit postur tulang belakang tu ..hahaha