FENOMENA BILA ISTERI MERAJUK, BALIK RUMAH EMAK | impianku dalam mimpiku

Thursday, November 17, 2011

FENOMENA BILA ISTERI MERAJUK, BALIK RUMAH EMAK

Assalamualaikum...

ISTERI MERAJUK... agak sensitif gak tajuk ne ek.. haha.. aku pon bukannye tau pon pasal fenomena ni sebab aku ni masih bujang.. lom ada isteri lagi.. so, xtau la cm ne kan.. haha

Tapi aku selalu gak terdengar dari rakan2 yang dah kawen or dari drama-drama melayu kt tv ni, isteri kalau merajuk je ngan laki dieorang, mesti lari balik umah mak... nape ek?.. :0.. nape xlari balik umah nenek ke, umah paklong ke, tak pun umah jiran ke... hehe

Mesti jawapan yang selalu kita dengar, sebab emak adalah orang yang paling rapat ngan kita.. dan di sana la tempat yang paling sesuai untuk berbincang dan meminta pendapat untuk selesai kan sesuatu masalah tu kan..

sumber google :)

Tapi cm ne lak kalau suami yang merajuk.. rumah mane lak die nak bawak diri ek.. rasenye xbalek umah mak kut sebab takut dikatakan xdapat memimpin keluarga dengan baik... so jawapan yang aku selalu dengar ialah bawak diri kt mane2 tempat yang leh menenang kan jiwa.. so, tidur hotel la 2 3 malam kan.. :)

Tapi ada gak yang bagi jawapan yang lebih extreme, lelaki kalau merajuk dengan isteri, ape lagi bawak diri ke rumah isteri kedua la kn.. kalau merajuk ngan isteri kdua, g umah isteri 3.. kalau isteri 3 majuk, pe lagi, cari la alon seterusny kan.. haha

Haha,, macam2 ragam orang yang dh kawen ni kan.. aku pon ingat nak kawen, tapi duit lak xde.. so post pone je la niat murni tu kan.. hehe.. kepada suami2 or isteri2 tu cuba bagi pandangan siket atas pengalamn ko orang yang berkaitan hal ni yer... :)

Sekian...




IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

23 comments:

Anum said...

hehehhe
kehidupan ragam suami dan isteri
hehe

:: Mrs.Eady :: said...

ai malas nak merajuk....nnti takde tempat nk lari sb duk ngn mak!haahaahaa...

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Nasib baiklah Mak akak tinggal selang 2 pintu aje dari rumah akak.. kiranya kami ni berjiran le.. Tak payah tunggu merajuk hari hari akak lari kerumah mak akak hehehehehe

Puan Kutu said...

haha klu sy merajuk masuk bilik jer.nakbalik mana anak yatim piatu katakan.hehe..

terbalik pulak bila en suami merajuk,beliau yg nak balik umah abah beliau.haha...

gurau2 jer!

KAMIHIDUP said...

kena kahwin dengan orang dekat, kalau dia nak balik rumah mak senang, dekat je. :)

ApiH said...

merajuk balik umah mak tu, kna mintak izin suami jgk kan. nak kluar umah pun mintak kena izin suami kan? ke camne? hehee...

nazirah said...

wah tak sbr nak tunggu ko kawen weyh.. hehe nt kawen jemput taw hehe :)

Ezad Skytech said...

hee...takde pengalaman lagi sebab belum kawen...heee~

miErah halim said...

mungkin kalau sye kawen nnt sye lari rumah mak mertuan je. maklum la mak dah xde....

ikatankasihku said...

akak tak penah lak buat perangai mcm ni..he3..duk dalam bilik jer sudah..meratap hiba..ha3

MamaEma said...

kalau marajuk lari masuk bilik..kunci dari dalam..mak duk jauh..hehehe

Niza Romli said...

ish..kita klu merajuk, setakat lari2 dlm rumah je. Takut nak lari sampai keluar rumah kang laki plak lari tinggal kita lagi susah...uhuhu

kak lang said...

perlu ke lari dr rumah klu nk merajuk...huhu, tp sush jgk llki ni sush or mmg xnk pham prasaan pompuan pun, huhu

diana said...

nak buat entry pasal ni la..
hehehe

Miss Nadya said...

huhu..takut kalau dia majuk..:)

p/s :: pink yang ganas..:)

Aishah Zin said...

gaduh merajuk-merajuk ni bagus jugak,boleh menghangatkan lagi hubungan bile dok memujuk tuh.tp kalau selalu2 dahla.ehhehe

✿....rossa alina....✿ said...

waahhhh berani² laaaa laki saye nnti pasang dua..kang terus tak balik rumah kangggggggg..huhuhu..

Mia Liana said...

setakat ni kalau merajuk.. xdelah sampai balik umah mak....
1 hari je dah baik.... heheheh...

msredcheesecake said...

Msred majuk masuk bilik je...malu nak ngadu ngan mak...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

kitorang laki bini merajuk diam jer.. tetap balik rumah sendiri. Kalau merajuk je balik rumah mak.. rasanya, duit tambang balik kampung tu ckp setahun boleh beli rumah dah kot.. maunya seminggu sekali merajuk.. jenuh nak balik kedah tu. kekekeke

MOK&SONS said...

hmmm...isteri eden tak payah majuk2 lari umah mak dia,,pasai kitorang memang duduk kat umah mak dia..ehehehehe..kalu majuk2 pun kitorg kaber line baik punya..depan mak pak dia bersinar2 kitorang senyum2..dalam bilik..:D

Fathiah Hamim said...

agak2 kalo aku dah kawen pun gini ke ek. hmmm

Finaz Jaafar said...

belum kawen tapi kalau nanti dah kawen merajuk dengan suami tak balik rumah family kot..gi bercuti..hahaha