KHURAFAT - PERJANJIAN SYAITAN 2011 - KOMEN | impianku dalam mimpiku

Friday, January 21, 2011

KHURAFAT - PERJANJIAN SYAITAN 2011 - KOMEN

Assalamualaikum...

aku baru sahaja berpeluang menontong filem KHURAFAT - PERJANJIAN SYAITAN. filem ni dah bermula sejak 13 Januari 2011 lepas. Filem khurafat ini bergenre seram yang di bawah penerbit Skop Production. Filem ini diarahkan oleh pengarah muda iaitu Shamsul Yusuf serta beliau sendiri menjadi hero dalam filem ini.

ini adalah pandangan peribadi aku la. dari 5 bintang ak bagi 3 sahaja. cerita ini mengisahkan tentang soal aqidah islam yang diselewengkan oleh manusia dengan syaitan iaitu seorang anak muda yang menggunakan jalan hitam (sihir) untuk mendapatkan seorang perempuan. walaubagainapun die telah melanggar perjanjian yang ditetapkan iaitu tidak boleh meninggalkan perempuan tersebut.

dari jalan ceritanya, boleh dikatakan bagus dengan kerana mempunyai idea untuk membuatkan semua penonton perlu berfikir apakah yang akan terjadi seterusnya. adengan seramnya juga boleh membuatkan semua penonton terperanjat. (aku pon ada terperanjat jugaklah, tp wat2 cover macho.. hahaha). dengan dibarisi pelakon2 yang hebat, filem ini boleh dikatakan agak mantap.

tetapi tidak semuanya sempurna. contohnya ending bagi filem ne memang membuatkan penonton tercengang2. semua xsedar rupa2nya filem dah tamat. hahaha. unsur2 seram dalam filem ni juga kebanyakan adalah dengan mengunakan teknik kamera sahaja iaitu dengan hantu muncul tiba2 depan kamera. rasanya yang lain xde pon yang menyeramkan.

dan aku rase tajuk filem ne mungkin patut ditukar kepada "JANGAN PANDANG BELAKANG 3".. coz kebanyakan sence yang melibatkan shamsul yusof adalah hantu ada dibelakangnye..

ape2 pon kite hendaklah sentiasa support filem tempatan k.

sekian...

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

6 comments:

.Dilla Nur. said...

cam best je cite ni...lom sempat tgk lg...kne tgu kuar dvd dlu la...nk g wayang liat sket la...huhu...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hehehe.. rasenye xberbaloi kut g nengok kt wayang.. baik awk download je. :)

alin said...

berkira2,nak tgk ke x..nak tgk ke x..huhuhu..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nengk je la cik rossa.. Support flm tmptn.. Huhuhu

.Dilla Nur. said...

nk donload katne ek?

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

filem ne baru lg.. rasenye lom jumpa lg link downloadnye kut...