FENOMENA RENDAM BAJU, KACAU, DAN SIDAI | impianku dalam mimpiku

Wednesday, March 26, 2014

FENOMENA RENDAM BAJU, KACAU, DAN SIDAI

Assalamualaikum...

BASUH BAJU... didalam islam memang kita digalakkan untuk sentiasa menjaga kebersihan.. salah satunya tentang kebersihan pada pakaian kita.. ini adalah untuk keselesaan kita dalam seharian dan dalam melakukan ibadat..




Kat sini aku nak bincangkan cara kita membasuh pakaian kita... kalo yang ada washing machine senanglah... baling, masuk serbuk ke, pewangi ke, n on.. cukup masa, siap.. leh sidai.. :)

Ni kepada yang manual, terutamanya bujang.. pernah ke basuh baju menggunakan teori fizik + kimia ni.. iaitu.. rendam baju, masuk serbuk, isi air, kacau baju tersebut sehingga sebati (bayang kan seperti baju itu didalam washing machine), kalo nk hardcore lagi kacau pakai kaki, setelah berpuas hati leh bilas dan sidai.. hehe..

Adakah betul teori ini? sape yang memperkenal kan teori ini kepada umum ye.? adakah ia cukup berkesan.?. renung-renung dan selamat beramal.. :)

Sekian..

p/s : menjaga kebersihan itu separuh daripada iman...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

7 comments:

:: idzwa :: said...

kahkahakh..itu pemalas name nyer..berus la kat tengkuk & ketiak tuh..kalo seluar berus kat kaki bwh..

Nurzakiah Hanum said...

MACAM BETUL JE

eima said...

tu tahap pemalas sgt aku buat la ..hihi duluuuuu

Fiza Rahman said...

Terlebih rajin nih.

kocix! said...

dah biase buat. ngeh3!

Ezad Skytech said...

haha...kalau macam tu bukan basuh baju namanya...HAHA

ct kektus said...

hahaha. macam pernah buat je lanyak guna kaki. baju tu bubuh dalam baldi. :D