KOMUNITI FACEBOOK BLOGGER - MEMECAH BELAH ATAU ALTERNATIF | impianku dalam mimpiku

Wednesday, March 9, 2011

KOMUNITI FACEBOOK BLOGGER - MEMECAH BELAH ATAU ALTERNATIF

Assalamualaikum...

FACEBOOK BLOGGER .... Sekarang ne makin hari makin banyak lahir komuniti2 or group untuk blogger di facebook kn.. Semuanye bertujuan untuk menjadikan platform untuk blogger kt malaysia ne berjumpa dan berbincang pasal dunia blogger ni...

Apa yang ak cuba nak sampaikan ialah, makin banyak group2 ne, kesan die lak mcm mane.. adakah akan memecah belahkan blogger kat malaysia ni atau pon boleh dijadikan alternatif kepada blogger sekiranye sesuatu group sukar untuk ditembusi.

Yang aku nampak, sesetengah group ni, ada yang telah dikuasai oleh beberapa kelompok. so kebanyakan newbie memang susah lah nak masok untuk mempromosikan blog masing2 kan. so, dengan ada nye group2 yang lain, blogger dapat jadikan nye sebagai alternatif untuk memperkenal kan blog masing2 kn.

Rasenye tidak akan wujud isitilah pecah belah coz bile pusing2 blek, akan jumpe jugak2 kan. sebab xkn blogger tu akan join satu group je . so, setiap group ne mesti akan ada konsep masing2 . terpulanglah kepada blogger2 untuk menyesuaikan diri.

Cume aku harapkan, setiap admin bg group2 ne kena pandailah mengawal group masing2, agar xtimbul masalah or ketidakpuasan hati blogger2 len kn. Aku dh join banyak group2 ne. tp kebanyakan nye ak just jadi silent reader je la.. sesekali je menyampok jika perlu. yang aku nampak, bg pendapat aku la, jika ahli group tu ada la dalm 1000 kebawah, matlamat untuk berbincang pasal dunia blog masih ada lg. tp bile ahli dah mencecah ribuan, rasenye lebih banyak perkara yang remeh temeh diketengahkan berbanding tentang dunia blogger ni.. hehe.

Kebanyakan group ne akan timbul masalah. terutamanye kepada newbie yang join group tu. kepada newbie2 tu termasok ak ne, jgnlah melenting or menghentam "orang2 lama" kt dalam group tu jika xdilayan or xditerima sebaik2 nye kt sane. yang penting kita kena bijak untuk menyesuaikan diri dengan keadaan k. memang lumrah alam, yang berkuasa selalunye betol.. :)

Antara-antara group2 facebook blogger yang ko orang leh join :-

1. Blogger Malaya
2. Kami Si Blogger (Official) KSB
3. Sahabat Blogger
4. Kaki Blogger : We wrote. We Share.
5. blogger maniac
6. dan banyak lagi.. heheh

Sory ar ari ne aku termembebel panjang sket.. same cm tajuk entry ak yang panjang tu... hehe .. Hope sume blogger2 terutamanye blogger baru dapat guna kan platform2 ne untuk memperkenalkan blog masing2 k.

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

11 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

uikkss mat top pasan top! kekekek :P
bile nak buat segemen blogslist lagi? promote sket cintabungablogspot ^^... huhu :P

Anonymous said...

Tira tak join group-group macam ni. Tira menulis hanya untuk mengisi masa terluang sahaja. :)

. said...

tak pernah nak join komuiti blog pasal nak asingkan blog dengan facebook. facebook rasanya lebih personal untuk diri sendiri.

Mr Daha said...

Waa.. nice entry bro. sama dengan entry aku sebelum ni tentang Tingkatkan Trafik Dengan Group Blogger Facebook"

Bagi aku komuniti blogger ni tidak memecah belahkan sesiapa. Semua komuniti blogger mempunyai satu tujuan iaitu mengumpulkan blogger di satu tempat untuk share entry mereka, bertanya pendapat dan meminta bantuan.

So aku rasa tak akan ada perpecahan di kalangan blogger. Admin perlu memainkan peranan penting bagi menjaga nama baik group masing2.

Terima kasih kerana turut mempromosikan Group Blogger Malaya. Saya admin di situ. So pada sesiapa yang baca ni jom la join Blogger Malaya k. hehehe (promote sket)

KAMIHIDUP said...

oh man. bahasa melayu dulu cikgu sahak yg ajar ke?? haaaaaaaaa.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cintabunga >>> blog ak xfemes cm blog ko.. xmemabntu ko pon dengn segmen bloglist tu... huhu
tira >>> yup.. xpe2.. terpulang kt tira yerk.. hehe :)
hisyam >>> so ko kena ceate 1 lg acc fb la yerk... :)
daha >>> wekam2... yup, ko tu bro, sebagai admin.. maen peranan sket k :)
kamihidup >>> bukan lah.. ustaz khalapiah yg ajar... haha

rafina mimi abdullah said...

nice entry dik.. :) akak pun masih newbie gak ni..hehe..jgn la segan2 nak masuk komuniti blogger2 tu semua ye..buat muka tak malu sudahhhh..hihihihi

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hehe.. time kasih kak.. tau xpe.. wat muka tebal je join kn kak... :)hehe

Anonymous said...

perghh.. sadis gile bro.. gua raasa mcm elien dari planet zargus je.. haha.. tapi kalo nak berjaya.. layan la orang kat sana... cari member.. tapi kalo mcm wa.. post kat sana pun takde makna.. sape nak klik.. orang haram tak kenal kite.. haha...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha... cekodok wat lawak.. padahal die bukan men femes kn.. sume nk jd kn cik cekodok ne idola.. :P

Unknown said...

nice entry :)