TERKEMUT-KEMUT SEORANG DIRI BILA BACA ENTRY-ENTRY LAMA | impianku dalam mimpiku

Friday, June 8, 2012

TERKEMUT-KEMUT SEORANG DIRI BILA BACA ENTRY-ENTRY LAMA


Assalamualaikum...

ENTRY LAMA... semalam aku terbca entry ringkas kat blog CIK BETTY kita ne... tu yg aku dapat idea nk untuk entry ini :)

Pasal entry lame kita.. tak kire la dari zaman purba kala, zaman kegemilangan ke, zaman kegelapan ke, sumenye dari hasil idea kita jugak kn.. ko orang selalu tak godek2 entry lame ko orang tu?

Cam aku selalu gak la.. dalam sebulan tu leh dikatakan 2 or 3 kali juga la... tp xla menyuruh.. mane yg terperasan tu baca je la kan.. cam mane perasaan ko orang mase baca entry2 lama dari cetusan idea dari kategori kurang matang ke matang tu... hehehe


gambar hiasan ihsan dari google :)


Aku bila baca yang lame2 tu macam2 perasaan yang aku rasa.. haha..

--> ada rasa, bangga.. xsangka aku berbakat gak ek :)
--> ada rasa, cam bangang je aku ne tulis cm ni.... :)
--> ada rase, eh mesti member2 gelak kn ak bile dieorang terbaca yang ni.. :)
--> ada rasa, lawak siot entry ne.. xlogik pon ade :)
--> ada rase, eh, ni ke yg aku tulis... mengarut siot.. :)
--> ada rasa, eh xsangka lak, aku dh tipu orang secara xsengaja dari penulisan ak ni :)
--> ada rasa, lucah gak ape yg aku tulis ne... :)

macam-macam rasa la senang citer... :)

Bila kita baca entry lama kita ne, kadang-kadang secara tak langsung kita leh kenal diri kita ni cam mane... ape yang kita nak dalam hidup ni...

ialah, secara teorinye setiap ape yang kita tulis tu adalah fakta.. tp disebaliknya adalah luahan dari dalam diri kita sendiri secara ikhlas.. fikir kan la sejenak :) (hehe.. terpoyo lak ayat aku ne)

Apa-apa pun, xsalah kalau kita nak pandang kebelakang untuk memajukan diri kita untuk masa hadapan kan.. :)

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

nur anis said...

rasa nak gelak je bila baca entri lama-lama..huhu

LydSunshine said...

Awak, akak pun sama. Bila terbaca entry2 yg lama, macam tak percaya plak itu diri sendiri yg tulis. Kadang2 akak sendiri dah lupa apa yg akak tulis tu dan tak ingat dah fakta yg akak pernah kongsi dlm blog.

Izwa Kamaruddin said...

hahahaha...agak kelakar disini sb same arr lagi lagi part bangan giler tuhhh..hahahaha...

Anonymous said...

pernah gak sesekali skodeng blog sendiri.. memang pelbagai perasaan yang muncul semula.. tp dari permulaan yang pelbagai rasa tu akan buatkan kita memperbaiki kelemahan yg sedia ada untuk menjadikan penulisan kite lebih baik ^_^

acik teyha said...

bila baca entry lama rasa malu nye!!nape aku tulis macam tu..haha

Shereen Yahya said...

rasa kelakar dan malu pun ada bila baca entri lama.

Unknown said...

Haha. Betul2. Entry yang dulu2 tu memang lawak jugak. -.- haha

puanbee said...

a'ah sokong , mcm2 rasa le bila baca entri lama , tp tk pe.. semua tu mengajar kita , untuk belajar agak dpt buat entri lebih baik ..

Chuu Muqhlis said...

klu bukak entry lme2 mmg nmpk beza kot hahha

Anonymous said...

Sama jugak..ada rasa kelakar bila baca entri2 lama.

drzirakudo said...

haha bile saya bce entry lama sy rasa nk edit btulkn blek je tp bkn ade org len nk bce haha

aizamia3 said...

ada yang lucu, ada yang sedih, ada yang gembira.. semua tu mesti ada dalam entry kita kan.. ;)

UniMeOw said...

haah,,btol 2..xsalah..:)

Luqman Zakaria said...

haha! kalau bace entry2 lame rase nak sepak diri sendiri jer..macam x caya boleh tulis entry yang sememeh macam tuh..haha..

ct kektus said...

aku gelak je weh bila baca etry lama2 tu. hahaha :D

Yaya Azura said...

baca sekejap je pastu capet-cepat pangkah! tak sanggup ahkak!..haha

Unknown said...

susah gak nak cari entri lama yang kina nak tu