BUAT BLOG UNTUK SYOK SENDIRI ATAU TATAPAN ORANG LAIN | impianku dalam mimpiku

Monday, June 18, 2012

BUAT BLOG UNTUK SYOK SENDIRI ATAU TATAPAN ORANG LAIN


Assalamualaikum...

BLOG... aku tau, setiap tujuan orang yang create sesuatu blog ni amatlah berbeza... setiap orang mempunyai pandangan dan matlamat sendiri setelah menceburi dunia blog ni....

Syok sendiri?.. ak rasa ada juga segelintir yang tetap berpegang teguh kepada prinsip "ini blog aku, suka ati aku la tulis ape kan".. hehehe... aku rasa tak salah kut.. sebab kita menulis ne memang untuk mecapai kepuasan sendiri...

Tapi kadang-kadang ada sesetengah readers, naik menyampah membaca blog yang berkonsepkan syok sendiri ni... ye la, asyik2 bercerita tentang kehebatan diri sendiri secara melampau kan.. haha.. mane xmeyampah... Bagi aku senang je, kalau menyampah or xsuka, xpayah lah baca blog tu kan...


gambar hiasan dari google :)



Berkonsep untuk perkongsian? bagi aku konsep perkongsian ni terbahagi kepada banyak cabang lagi... ialah ada yang berkongsi berita terkini, berkongsi masalah peribadi, berkongsi ilmu dan fakta dan sebagainya nye kan..

Jika sesuatu penulisan itu menarik dan mudah difahami maka setiap readers mudah untuk memberi feedback kan... lagi satu yang paling penting ialah wujudkan kemesraan kita sesama rakan blog.. baru dunia blog kita ni enjoy :)

Bagi aku lah, jika ada comunicatioan dua hala yang cukup baik, maka apa yang kita tulis mesti mendapat perhatian dari rakan-rakan blog kita yang lain...

walaupun kadang-kadang entry kita tu nampak giler babeng nye syok sendiri, tapi bila kemesraan kita ngan member2 blog kita yang lain sebelom ni cukup baik, maka boleh menarik perhatian mereka untuk menyelami apa yang cuba kita sampai kan tu.. :)

apa-apa pun jangan lah terlampau jitu sangat berpegang pada prinsip "syok sendiri" ye.. sebab jika apa yang kita tulis tu, kalau xde langsung orang baca xde guna jugak kan.. sebab kita memang dilahirkan dari kecil untuk mendapat perhatian dari seseorang.. hehehe

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

33 comments:

wahida said...

cuba ko ckp, ko suka tak baca blog aku?
huhu...

safurara said...

hehehe kadang2 yg syok sendiri melampau tu mls nk baca.hehehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

blog saya syok sendiri ke tak? hihi

Chuu Muqhlis said...

blog aku rojak kot.,ntah la.. org yg menilai kehkeh..

MizzTina said...

blog aku lak ikut suka hati.. kdg² mmg syok sendiri.. xde pun info menarik untuk dikongsi sbb xreti.. just b mayself gitu.. haha

Izwa Kamaruddin said...

kdg kdg menggila sendiri jekk..haahaha..

Rosmawani♥ said...

Kdg2 ade gak citer pasal diri nih..just nak share.. Moga dijauhkan sifat riak n takbur dr diri ros yg tak seberapa nih :)

Yaya Azura said...

blog akak tak berkonsep..mmm..ntah la..haha!

Aesya Zealous said...

klu syok sendiri melampau tu mmg x syok la

Unknown said...

aku tak kisah mana2..ko syok sendiri ke tidak ke..kalau menarik aku baca..tapi kalau nak syok sendiri tu sampai mengeja pun sengaja nak salah sampai aku pun tak paham memang boleh blah la..

Unknown said...

hahaha....aku paksa kawan2 aku dok baca entri aku..hehehe..

Zurina Hj.Zainal said...

x kisahla... kalo nk baca silakan...kalo tak mo, takpe....kan kan kannnn......;)

pena rozie said...

suka ati la.... muahahahahaha...

Rina Rahamat said...

blog akak gaknya kategori syok sendiri kott huhu

Unknown said...

syok sendiri
hehehe

Myra Jay said...

Menulis blog ni kalau sesekali cerita pasal kehebatan sendiri okla, tapi kalau selalu orang pun tak suka..

Blog MJ risau gak takut orang tak suka-almaklumlah banyak pasal personal life je ;)

Julia Johari said...

ehehhe taufiq...suka kongsi suka sama duka ngan rakan2 blog...kalu syok sendiri tuh ehehhehe x taulah kan...tp yg ptg dpt kongsi pengalaman berharga bersama2 dgn para blogger :)

NAL said...

tak semua benda personal kita, patut dikongsikan. simpan sikit untuk diri sendiri.. :)

Dkna Abza said...

eh, nie pon satu jenis syokkk sendiri wat entry syookk sendiri heheheee

IntaNBerliaN said...

kalu dh telebih ss tu mmg xbest sgt kan..

blog-tips-kurus said...

kebebasan menaip... hehe!

eima said...

smlm hang br mai blog aku .. hang rasa blog syok sendrik dak ... hahahaha

tp blog hang my 1st time ni ... boleh tahan ... tp aku nk pi godek lagi bg puas hati br leh kata hang syok sendrik ka tak ...mauhahahaha

aishareoils said...

jgn nk syok sndiri..tp kalo nk syok sendiri jugak, suka hati hang la, tu blog hang...eh? hahaha

Mun said...

hmmm nak syok sendiri kat blog tu boleh je.. tapi jangan ler setiap entry tu syok sendiri... kena pelbagaikan.. baru laa org suka baca dan komen... ye dak??


tapi kalau dah kita menyampah nak baca blog org tu.. baik xyah baca laa.. dah tau xsuka..wat pe nak baca blog dia lagi kan..kan..

Unknown said...

saya buat blog utk tatapan saya tetapi andaikata pensisian entry dlm blog saya dpt membantu atau memberi ilmu wlpn sedikit kpd pembaca blog atau pengunjung blog saya..itu sudah memadai pd saya

Nini D.. said...

teman buat blog utk kenangan teman...tapi kalo org lain tumpang seronok baca,apa salahnya :)

ct kektus said...

entahlah. haha :D

Sarah Nabila said...

kalau cerita based on pengalaman sendiri ni baru terkesan sikit..sambil2 syok sendiri tu,,selit gak la pengajar or info yg berguna..^_^

Noor Maizan said...

hahaha blog mai blog syok sendiri , sebab tu mai terharu bila ade orang sudi masuk baca dan komen...

terharuuu gile.. wuuuu...

- AZIE - said...

sblm ada blog, dulu rajin menulis pd diari..maklumlah xpandai nk berblog ag masa tu.. skrg baru tau mcm ne rasa bila ada blog..act wat nie utk kenangan pd masa tua nti, kalo tulis diari lama2 nti tulisan tue mengembang smcm jer..ag pun seronok bila berkongsi mcm2 dgn kwn2 di alam maya nie..

♥ Vna ♥ said...

asalnye buka blog sebab 'dihasut' oleh bff..sebab kedua nak isi masa free kat ofis..dulu masa keje reception mmg makan gaji buta je ooopss! heheheee

lama² tue dah jadi hobi, macam satu kemestian pulak nak update blog..untuk tatapan diri sendiri & untuk share dgn yg lain ;-)

suria lekatlekit said...

Apa guna jadi penulis kalau takde pembacakan.. Umpama menulis dalam diari selagi takde org curi baca selagi tu la sendiri tulis sendiri baca, kan?? Tp bila kita dh create blog.. menaip entri.. dh pasti dgn tujuan utk bagi org baca apa yg kita karang. Konsep syok sendiri ni.. ada yg syok sendiri yg boleh buat org syok.. ada syok sendiri yg buat org menyampah

Nik said...

buat blog nak bercerita tapi kdg2 ade gak syok sendiri..hehe