TERINGAT ZAMAN AWAL MENCEBURI DUNIA BLOG | impianku dalam mimpiku

Friday, June 8, 2012

TERINGAT ZAMAN AWAL MENCEBURI DUNIA BLOG


Assalamualaikum....

DUNIA BLOG... cam mane sejarah permulaan ko orang dalam menceburi dunia blog ni ek..? mesti ada sebab nye kan.. hehe....

Cam aku ni pon permulaan yang tidak disengajakan kut... bermulanye disini..... dulu ada la 2 3 orang member aku ni mintak aku ajar dieorang wat blog... mentang2 la aku dulu amek dip dalam bidang komputer... so dieorang ingat aku reti wat menatang ni agak nye.. :)

Padahal habuk pon aku xreti pasal dunia blog ni.. setakat baca blog orang tu memang la best tapi nk creat sendiri memang haram.... xreti... nak dijadikan cerita, bile dah asyik kena kutuk je, pe lagi.. jalan paling mudah.. explore kat google sudeyyy... cari step2 nak create blog.. cara nk"touch-up" sane "touch-up" sine...

last2 sekali reti la jugak aku. siap leh ajar lagi member aku yang kutuk aku dulu tu.. :)... nak kata expert tu xde la, janji leh jugak lah orang lain membaca nye dan tau benda tu adalah "blog"... hehehe



first design interface blog aku.. :) black n white je :)




Selain itu, aku ada gak member sekolah yang sudah lebih awal menceburi bidang ni... so, malu bertanya sesat jalan la kan.. dieorang ni gak la yang ajar aku serba sedikit tentang blog ni... antara otai2 blogger yang berasal dari sekolah ak dulu...


Wat pengetahuan ko orang semua... sebelum aku menceburi dunia blog ni aku selalu kutuk2 belakang pasal member-member yang menceburi dunia blog ni.. hehe.. lagi2 pada yang lelaki tu.. hehe

Ialah, cam good2 je nampak, tulis tentang perjalanan harian dieorang.. pastu bagi tau kat semua orang... kononnye diari digital la ek.. haha.. kalau perempuan leh terima lagi.. ne jantan... harap je muka ganas, tapi dalam hati ada ropol-ropol... haha... <---- antara ayat2 kutukan yang kita orang selalu cakap sebelum join dunia blog ni.. :)

Tapi bila dah ada blog sendiri.. amek ko... semua kutukan yang sebelom ne hilang.. xpasal-pasal kena batang hidung sendiri kan.. haha...

Sebenarnye banyak lagi nak cerita.. tapi aku tau, aku xde bakat dalam penulisan.. hehe.. so, sapai disini sahaja la coretan aku kali ini sebelom kebosanan melanda diri kepada yang membacanya.. hehe

Dunia blog ne memang best :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

Yaya Azura said...

haaah..kan dh kena btg hidung sendiri..hehe
ada bestnya berblog nie...

Unknown said...

hohohohoho
kini bergelar top blogger

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

hahhah..betul...skg jd best kan bila berblog! :))

Hafiz Hafizol said...

hoi yg cite sal perjalanan hidup tu aku terasa oi... Hahaha

lieyalatif said...

keh keh keh.....tulaaa akhirnye kutukan mkn diri sendiri yeak....tapi takpe, tu org kate 'takkenal maka tak cinta'...bile dah kenal..hari2pun mau tulis blog heehehehehe.....

Izwa Kamaruddin said...

mmg best dpt ramai kwn baru :)

Dkna Abza said...

cuba baca entry yang 1st dalam dunia blog..mesti gelak sorang2 kan ;p

Khaisya said...

dulu2 masa baru buat blog tak sangka akan ada org follow n komen entry..cam segan je..hehehe

nur anis said...

berblog ni makin lama makin best je..dulu-dulu, nak tulis apa-apa, rasa segan je..sekarang ni hambek kau..semua nak tulis..haha

emarieys said...

lebih best dari dunia FB kan..

LydSunshine said...

Last-last hati dia pun beropol-ropol. Heheh.. Kelakar2.

Noor Maizan said...

skrg dah otai blog, boleh tulis sambil tido eh..hahahhahaha

lawa header , terkesima sebontar :P

Rina Rahamat said...

hehe..akak dulu mula sbb nak wat biz online tp pastu terjebak tulis mende peribadi

dlm hati ada ropol-ropol hahah menariknya frasa tu

aizamia3 said...

memula dulu rasa macam susah je nak buat tapi bila dah pandai.. lah.. senang je sebenarnya.. hahaha..

ct kektus said...

berblog memang best hape . :D

Saya Disini said...

baru nk belajo berblog ni..hehe..sy xsmpai setahun pon lgi berblog ni

secawan kopi said...

haha..bes lak da bace post ni..maklum la baru nk join dunia blogger