PEMIMPIN POLITIK MELAYU PERLU BERSATU | impianku dalam mimpiku

Saturday, December 3, 2011

PEMIMPIN POLITIK MELAYU PERLU BERSATU

Assalamualaikum...

POLITIK.... sekarang ini kan sedang hangat berlangsung nya perhimpunan agung UMNO di PWTC.... ramai yang cakap perhimpunan kali ini banyak yang bersangkut paut dengan pilihan raya umum akan datang..

Sebenarnya aku ni malas nak amik tau pasal hal politik.. aku pun xde sokong mane2 parti... maklumlah lah, politik negara kita kan semua faham kan.. huru hara.. hentam sane sini.. fitnah sane ni.. saman sane sini.. yang jadi mangsa rakyat jugak kan...

Walaubagaimanapun, xde la aku benci sangat pasal hal politik ni.. Aku amik tau juga la serba sedikit...

bagi aku perhimpunan UMNO kali amat pnting untuk menentukan hala tuju orang melayu akan datang ni. Sekarang ni pon, kita dapat perhatikan banyak kepentingan orang melayu dan raja2 sudah berani dipertikai olh golongan2 tertentu di negara kita ni.


Orang melayu perlu bersatu, walaupun ada perbezaan parti politk, tapi berkaitan hak dan keistimewaan orang perlayu kita semua berlalu bersehaluan.. kena bersatu mmpertahankan hak bangsa kita.. cube kita nengok bangsa cina, walaupun parti lain2, tapi hati sama2 menuntut hak mereka..

Aku bukan la nak tunjuk diri aku ni semangat sangat.. tapi, aku kan bekerja di pasaraya.. hari2 aku mengadap pelbagai jenis golongan rakyat malaysia.... Aku dah banyak kali jmpe bangsa lain yang hina orang melayu secara terang-terangan.. mereka anggap dieorang ni jauh lebih maju dari orang melayu...

Sedar lah semua wahai ahli politik melayu..

sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

3 comments:

grOundnUt said...

Aku setuju tu bro..kadang² malu tengok sesama bangsa bergaduh..yang bangsa lain dok tepuk tangan la...aiizz..@_@'

Pen Biru said...

hm..betol tu...

Adzrien Shoppe said...

benci juga tapi nak buat camnerkan. mmg banyak kaitan dgn pilihanraya pun...