EX-STUDENT NAKAL LEBIH FRIENDLY DARI EX-STUDENT SKEMA | impianku dalam mimpiku

Monday, January 24, 2011

EX-STUDENT NAKAL LEBIH FRIENDLY DARI EX-STUDENT SKEMA


Assalamualaikum...

BETOL ke ex-student yang nakal lebih friendly dari ex-student yang “skema” ni? Kebiasaannya student yang nakal ni lebih dikenali oleh cikgu2 / lecture berbanding student lain selain student yang aktif/educated yang selalu mengharumkan name sekolah ataupon kolej.

Bile tamat zaman pembelajaran secara teori ne, berapa ramai student yang akan contak dengan ex-pendidik dieorang balek. Yang pasti jumlah nye memang la xramai kan. Kalau contak pon may be dalam mase 3 atau pon 4 bulan selepas tamat belajar je. Lepas tu kirem salam je la kan. :)

Topic utama yang nak dibincangkan golongan student mane yang lebih friendly. Bagi aku la memang btol yang nakal lebih “mesra alam” dengan ex-pendidik dieorang. Contoh situasi, student yang nakal xsemesti tidak akan berjaya dalam hidop kan. So, bile tamat belajar dan berjaya mendapat kerja yang baik ataupon berjaya dalam hidop, confirm mase ni lah nak tunjuk kat ex-pendidik ko orang yang ko orang pon boleh berjaya macam orang lain.

If ko orang jumpa ex-cikgu or ex-letcure ko orang mase kat luar, adakah ko org akan nyorok dari mereka nampak. Bagi yang nakal, ape ade hal. tegur mereka coz cnfirm mereka kenal ko orang lg kan. Xpon kenal perangai ko orang tu :). Bagi yang “skema” tu lak, nak tegur pon mesti piker dua kali coz malu takut mereka dah xkenal ko orang lagi kan. :)

Zaman teknologi sekarang ne banyak cara untuk contak ngan ex-pendidik kita ni. Facebook, twitter, blog dan macam2 lagi lah. Memang ramai student yang akan add ex-pendidik dieorang bile terjumpa di alam maya ni. Tapi berapa ramai lak yang akan berinteraksi dengan mereka. Bagi yang nakal ni memang la xsegan nak bergurau-gurau atau pun usik-usik mereka. Bagi yang “skema” ni lak cam ne? Just post apa kabar, congrat atau pon time kaseh je kan.

Ni sume pendapat peribadi aku je la. Memang aku akui xsume student macam ape yang aku cakapkan tadi. Tapi majoritinya cam tu la. Ada beberapa cikgu sendiri berpendapat cam aku (bukan cikgu yang pernah mengajar ak.. hehehe) Aku pon boleh dikategorikan student “skema” jugak la kut. Hahaha..

Apa-apa pun, kite sebagai student ne kenalah sentiasa mengingati jasa-jasa mereka yang telah mencurahkan ilmu mereka untuk kita berjaya dalam hidop ni.

Sekian...

• Pandai-pandailah ko orang nak describe “skema” tu ape.

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

6 comments:

Amanda Eltiqaz said...

ketika di situasi mengajar saya suka student skema yg suka bergurau =P Klau dia diam sgt pun..sy akan pastikan dia bercakap...yg penting dia ingt saya bila dia grad, walaupun dia tak tnya kabar.. ;)

Unknown said...

ada betulnya. ada tak betulnya geng2 nakal ni. kami pom nakal dulu kt skolah.top 10 haha

Trafik 300 ke bawah? Meh join ni...

Anonymous said...

waktu sekolah dulu, cikgu pernah cakap,
budak pandai ni, bila jumpa cikgu dah tak reti nak tegur dah.
tapi kalau budak tak berapa pandai waktu sekolah dulu, bila dah besar walaupun kerja kat pasar, diorang rajin tegur.

tapi wany tak berapa setuju dengan cikgu tu. hehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

Mis amanda : mis letsure yg sporting.. huhuhu
gaung : peace no war bro... :)
wany : xkn jmpe yg org kite kenal xnk tegor kn.. :)

izzafey said...

yes thats right...yg nakal tu selalu tegur kita kat luar padahal dia dah tamat sekolah...siap aku bg rokok lg kat dia org..he he

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. tau xpe.. biasanye cikgu laki lg sporting better cikgu pompuan... :)