PENING BILA MEMBACA BUKU DALAM KENDERAAN BERGERAK | impianku dalam mimpiku

Thursday, May 17, 2012

PENING BILA MEMBACA BUKU DALAM KENDERAAN BERGERAK



Assalamualaikum...

PENING-PENING LALAT... aku dapat idea wat entry ni pon bila terbaca satu entry dari member kita ni... MASZ SIDEK ------> Membaca Sewaktu Kenderaan Bergerak.....

Membaca ni adalah suatu amalan yang mulia.. sape yang jenis ulat buku ni, buku memang sentiasa ada kat tangan kan.. so, bile sahaja ada masa yang terluang teros leh membaca.. xkira waktu dan tempat....


sumber google :)


Cam ko orang, leh x ko orang memabca semasa berada di dalam kenderaan yang sedang bergerak???... cam aku ne memang xleh la... kalau baca gak.. confirm kepala ni rasa pening2 lalat... silap2 leh termuntah terus....

dulu mase zaman study, bile nk balek kampung or nk balek kolej, ingat kan nk hilang kan bosan dalam bas... baca la buku kononnya.. tp hampeh.... xsampai 5 minit pening2 lalat terus melanda... kalau teros membaca termuntah lak... lagi segan.. dh tua bangka nak bas pon leh muntah2.. haha..

tapi ko orang pernah nampak x orang naik moto sambil baca buku?????? betol2 ulat buku la kalau cm ni kan.. tp kalau yang ber SMS sambil bawak moto tu banyak kali aku nampak.. tu menempah maut namanye... :)

apa-apa pon nak tunjuk kerajinan tu biarlah dalam keadaan selesa dan menyenangkan ye.. jangan nak menyeksa diri sangat... kalau xleh blah gak ngan tahap kebosanan tu bek membuta jerr... hehe

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

21 comments:

Fazleyatul Aini said...

aku suka membaca masa tunggu traffic light nak ke hijau tu. semalam sampai kene hon ok, kat trafic light depan opis aku tu. malu mak nok

errr lari topik. okebai!

nur anis said...

aku memang tak boleh la nak baca dalam kenderaan ni..tak pasal-pasal muntah kang..haha

Anum said...

saya pun x leh baca dalam kenderaan

Unknown said...

akak x boleh membaca dalam kenderaan yang bergerak..sakit kepala la....

wahida said...

aku pun pelik tgk org yg boleh membaca dlm kenderaan ni...aku pernah try jugak buat, mmg tak boleh la...pening weh!! aku lagi suka layan pemandangan kat kiri kanan jalan...

tapi kalau dlm flight, dah takde pemandangan kat tingkap tu, aku lagi suka layan sudoku...ater, takkan nak tgk awan je kan? layan sudoku best weh...

Izwa Kamaruddin said...

mmg tak bleh oooooo!!pening tahap gaban!!!tapi kalau mkn mmg selalu bertemankan buku :)

LydSunshine said...

Huhuhuhu... tak boleh. Rasa mabuk kalo baca dalam kenderaan bergerak.

Afasz said...

sy ok je. online dlm kete :D

Unknown said...

sy pown xblh...xmembaca pown blh termuntah ble naek kereta.ahakss!nie kn plak ble membaca...~ngee~

aizamia3 said...

tak semua orang boleh membaca dalam kenderaan bergerak.. ai memang tak boleh.. confirm amik masa nak pulihkan balik pening tu..

Shaherah said...

oh shera puylak boleh baca dalam keadaan bergerak.. tak de pulak pening2..

Akak Kembang said...

Kak Alin pun x suka...pening sampai muntah belalak nanti

Pia said...

"alamak sama lah kita..akak mmg tak baca dlm keta yg sedang bergerak..dan2 tu rasa pening dn nak muntah..sedangkan tadi sblm tu elok jer...kalau ber SMS ms tunggang motor tu sllu akak nmpak org buat..tp akak tk penah lak buat,ko pun jgn dok try2 pulak..kang ke longkang sudahnya.."

acik teyha said...

sy kalau membaca bila kenderaan bergerak mmg muntah terus..haha tipu je..pening jugak..kalau duk dalam kenderaan yg bergerak mmg kne tengok pemandangan luar n tido..huhu

Dkna Abza said...

Baca blog pakai tepon pon boleh wat pening. Ni lak nk baca buku, mau pengsan.

Unknown said...

tapi main SMS boleh je .. hehe

emarieys said...

saya boleh baca dalam kenderaan bergerak..

nabilah_2908 said...

sama lah kita...tak boleh membaca dalam kenderaan...

lagi2 kalau baca surat kabar...dah la pening..bau surat kabar tu boleh jadi mual...huhu... ;)

Mun said...

aku xleh membaca dalam kereta atau bas yg bergerak... rasa pening cam nak muntah je..

tapi dalam lrt tu... aku boleh je membaca...siap laju lagi lrt gerak.. xde plak aku rasa pening2.. huhuhu

Anonymous said...

Aku kalau baca buku atau suratkhabar dalam kereta memang tak boleh..rasa pening dan nak muntah..:)

Unknown said...

chii pun x bleh nak baca dlm keadaan kenderaan atau sedang bergerak..nnt kepala pusing..terasa nak muntah semua ada..